Reklama i promocja gabinetu lekarskiego a polskie prawo

JACEK DZIEWIANOWSKI
Reklama i promocja gabinetu lekarskiego a polskie prawo
Opis

Fragment pochodzi z czasopisma „Analiza przypadków. Pediatria” pod redakcją Teresy Jackowskiej.

W artykule znajdą Państwo:

  • odpowiedź na pytanie, czym jest reklama i jakie są jej ograniczenia odnoszące się do świadczeń lekarskich – z punktu widzenia Kodeksu etyki lekarskiej, doktryny prawa, uchwały Naczelnej Rady Lekarskiej
  • jaka reklama gabinetów lekarskich jest dozwolona prawem – jakie może zawierać informacje i za pośrednictwem jakich nośników mogą być one przekazywane
  • w jaki sposób można legalnie reklamować gabinety lekarskie – i jaka jest skuteczność tych sposobów
  •  na czym polega dobra (skuteczna) reklama, jak wyrobić sobie tzw. markę osobistą i – w jaki sposób, mimo prawnych ograniczeń, dać sobie szansę i pozyskać pacjentów – nawet bez pomocy dozwolonych sposobów reklamowania się.
Dane szczegółowe
Pobierz
Fragment

Poradnik jest elementem tzw. „personal brandingu”, czyli marki osobistej. Możemy uczestniczyć w imprezach lokalnych, wygłaszać odczyty czy, w przypadku ginekologów, organizować spotkania np. z kobietami w ciąży, na których opowiemy, czego mogą się spodziewać i co mają robić, gdy przywitają w domu nowego członka rodziny. Możemy też organizować spotkania dla rodziców, aby opowiedzieć o zdrowiu ich pociech. Mówienie w tym wypadku o reklamie jest nieuzasadnione. Bardziej adekwatne jest budowanie zaangażowania, czyli wywoływanie zainteresowania i przykuwanie uwagi. Patrząc na reklamę w ten sposób, osiągniemy o wiele więcej niż przez tradycyjne podejście. Do reklamy naszego gabinetu możemy wykorzystać […]