Problemy naukowo-dydaktyczne współczesnego naukowca. Naukowiec kontra (?) prawo autorskie

IGA BAŁOS
Problemy naukowo-dydaktyczne współczesnego naukowca. Naukowiec kontra (?) prawo autorskie
Opis

Fragment pochodzi z Sympozjum Wykładowców Akademickich,
Warszawa 24 października 2014.

W materiale znajdą Państwo:

  • praktyczną wiedzę, jak skutecznie unikać łamania praw autorskich na uczelni wyższej,
  • informacje, kiedy naukowiec łamie prawo autorskie,
  • co istotnego dla świata nauki zmieni się w przepisach w zakresie praw autorskich i pokrewnych,
  • wskazania, co gwarantuje przestrzeganie prawa autorskiego,
  • spis publikacji dotyczących prawa autorskiego, które każdy naukowiec znać powinien.
Dane szczegółowe
Pobierz
Fragment

Najpopularniejsze przypadki: przypisywanie sobie autorstwa cudzego tekstu, zwłaszcza w formie dokonania tłumaczenia z jednego języka na drugi; przekraczanie dozwolonych granic cytatu; rozpowszechnianie cudzych utworów na platformie e-Learningowej, w miejsce sporządzenia własnego opracowania. Naruszenie prawa autorskiego w powyższych okolicznościach powinno być szczególnie piętnowane, zwłaszcza, iż wyjątkowo łatwo naruszeniu zapobiec. Istotnym czynnikiem jest także społeczna świadomość etycznego wymiaru plagiatu. Jest ona na bardzo różnych poziomie i to nie tylko wśród naukowców, ale także organów administracji państwowej. Rada: korzystać z twórczości innych wedle zasad, które […]